Blogbejegyzés Hasznos tanácsok

Terhességi rosszullét

terhességi rosszullét hányásA várandósság alatt tapasztalt rosszullét egy teljesen irracionális jelenség. Van olyan kismama, akit csak néhány hétig érint, míg másokat a teljes időtartam alatt kínoz, a szerencsésebbek pedig nem is ismerik ezt az érzést.
Jellemzően a várandósság 6-8. hete környékén kezdődnek a rosszullétek és a legtöbb esetben a 16-20. hét magasságában abbamaradnak.

Hogy mi a terhességi rosszullét, émelygés, hányás oka, még mindig nem lehet tudni pontosan. Az alábbi teóriák, okok játszhatnak közre:
– pszichés tényezők
– terhességi hormonok magas szintje
– vitaminhiány vagy helytelen táplálkozás
– pajzsmirigy túlműködése
– reflux betegség
– Helicobacter Pylori fertőzés (gyomorfekélyt okozó betegség)
– evolúciós előny, miszerint a szervezet automatikusan védekezik a szerinte ártalmas élelmiszerek bevitele ellen

Mivel a pontos okot nem tudjuk, így védekezni ellene is viszonylag nehéz, hisz ami az egyik kismamának enyhülést okoz, attól a másik kiszalad a világból.
Ennek ellenére azért felsorolunk néhány bevált módszert, hátha valamelyik mégis segít. 

Ami általában bejön, hogy figyeljünk oda sokkal jobban a rendszeres étkezésre. Naponta együnk többször kisebb mennyiségeket, akár napi 5-7 alkalomra bontva a táplálkozást. Így elkerülhetjük, hogy a vércukor hirtelen lezuhanása okozzon rosszullétet.

Érdemes az első étkezést az ágyban kezdeni. Tartsunk az éjjeliszekrényen semleges ízű kekszet és felkelés előtt rágcsáljunk el belőle néhányat, majd öblítsük le bőségesen vízzel.

Az alapanyagok tekintetében is érdemes néhány változást eszközölni. Teljes kiőrlésű gabonák, termékek, minél több nyers zöldség gyümölcs kerüljön bele az étrendbe. Fontos odafigyelni a testünk jelzéseire is, hogy mi az amit kíván és mi az, aminek a gondolatától is kiráz a hideg.

A folyadékbevitel is nagyon fontos, főleg ha nem csak émelygésről, hanem rendszeres hányásról van szó. Ilyenkor a citromos hideg víz jellemzően enyhülést hoz.

A friss levegő, a lakás gyakori szellőztetése, főleg főzés után, étkezés előtt is segítséget jelenthet. Érdemes kerülni a nehéz, fűszeres ételek készítését.

Sokaknak enyhülést hoz a gyömbér fogyasztása. Ez történhet akár tea, vagy gyömbéres limonádé vagy akár gyömbéres keksz formájában is. Hasonló kedvező hatásokról számoltak be a mentát és kurkumát fogyasztó kismamák is.

B6 vitamin fogyasztása amúgy is javallott a várandósság idején. Ez történhet tabletta formájában vagy B vitaminban gazdag táplálékok fogyasztásával. Tabletta esetén minden esetben egyeztessünk az orvossal az adagolás tekintetében.

Émelygés esetén segítségül hívhatjuk az aromaterápiát is. A citrusos illatok jellemzően nyugtatólag hatnak, esetenként a borsmenta vagy levendula is segítségünkre lehet.

Hittől, tapasztalattól és vérmérséklettől függően fordulhatunk a homeopátiához is. 2 alkati szer is van, ami kifejezetten hasznos lehet, de szándékosan nem írok neveket és adagolást, mert mindenképp homeopátiás szakorvossal szükséges konzultálni ezek szedését illetően.

Amennyiben semmi sem hat és naponta többször émelyeg, hány a kismama, mindenképp forduljon orvoshoz, mert előfordulhat, hogy abba a szűk körbe tartozik, akinél a vészes terhességi hányás esete forog fenn. Ez akár gyógyszeres vagy kórházi kezelést is igényelhet, elkerülve a vészes kiszáradást, alultápláltságot, ami idővel a kisbaba egészségét is veszélyeztethetné.

Kép forrása:
https://d140vvwqovffrf.cloudfront.net/…/@2x-artwo…/21617.jpg

(Galla-Korodiny Vanda)

You may also like...

Vélemény, hozzászólás?